Actual shape and Thursdays Legday

Přeji všem krásný víkend :* !  (ENGLISH BELOW)

Doufám, že ten Váš začal lépe než ten můj. Ale život nám prostě někdy háže klacky pod nohy. My jen musíme sebrat všechnu sílu a pořádně zvedat nohy. A když spadnem, tak se zvednout a jít dál 🙂 

Rozhodla jsem se s Vámi podělit o svůj včerejší trénink nožiček…

1. dřepy – první dvě série s prázdnou osou milion opakování 😀 , pak 1x 40kg, 1x50kg, 3x 60kg

2. sumo dřepy s činkou mezi nohama (24kg) – 4 serie 

3. předkopy – 4 serie shazovaně a úplně do mrtva (od 60kg do 30 kg)

4. multipressový legpress – 4 serie (60kg, 90kg, 90kg, 110kg) – doporučuji zkusit, zabírá úplně jinak než klasický legpress díky tomu, že působí pod úhlem, kde makají čistě jen nohy! 

5. 3 serie horizontalniho legpressu – 130kg; a nakonec jsem se 3x provýpadovala s 12tkama po gymu 

No a aby se neřeklo, tak jsem si dala ještě 25minut na stepperu.

A Zkontrolovat se to musí 😀 / A check is a must 😀

IMG_20150327_115608 IMG_20150327_152529

Nevím, jak to máte vy, ale mně teď naprosto vyhovuje kardio a silový trénink rozdělit. Včera to tedy bylo opět upocené ráno na stepperu a pásu a po něm tahle boží snídanička ♥ Dneska se ještě válím, protože musím odjet silový trénink ráno. Dnes mě čekají záda. 

IMG_20150327_094559 IMG_20150327_094618 IMG_20150327_094627

Wish You all a beautiful a weekend :* !

I hope that yours one has started better than mine. But life simply throw a spanner in the works. There is nothing than take all that power and properly raise our legs. And if we fall down, just get up and go on 🙂

I decided to share my Thursday legsies session with you…

1. squats – firt two series with empty bar and million reps 😀 then 1x40kgs, 1x50kgs, 3x 60kgs

2. sumo squats with 24kgs dumbbell between legs – 4 series

3. front leg extensions – 4 dropsets till absolute fatigue (from 60kgs to 30kgs)

4. legpressing multipress – 4 series (60kg, 90kg, 90kg, 110kg) – I recommend to try this out. You will feel it differently thanks to the fact it goes under the different angle than on regular legpress, and where just the legs do all that work!

5. horizontal legpress – 3 series; 130kgs. And at the end I did lunges with 12kgs dumbbells around the gym

And for the cause of appearances only I did 25 cardio on stepper.

I don´t know how do you do cardio, but in my case I prefer do cardio and weights doing separately. So that means yesterday was another sweety morning on stepper and treadmill and after that a delicious breaki ♥ For today I am still chillin in the bed, because I need to do weight session in the morning. Today is gonna be a backday.

Advertisements

2 thoughts on “Actual shape and Thursdays Legday

  1. ahoj, jak tam máš 1x40kg a 1x50kg a 3x60kg…to je jako jedna série a několik opakování? Nebo jako jeden dřep? díky Zuza

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s